Bonjour!

Witajcie na najlepszym blogu poświęconym turystyce w Francji.

No dobrze, przesadziłam. Może od początku...

Tak mi się w życiu ułożyło, że od początku 2015 roku mieszkam we Francji. Padło na piękne miasto Lyon. Ponieważ dla mnie każda okazja na poznanie nowych miejsc, zwiedzanie miasta i okolic jest dobra, jeszcze przed wyjazdem przystąpiłam do poszukiwań informacji na temat turystyki we Francji, miejsc godnych odwiedzenia, opisów regionów i zabytków. Ponieważ zaś z natury jestem leniwa, w pierwszej kolejności postanowiłam zajrzeć do tej studni bez dna, jaką jest internet. Szukałam strony podobnej do www.kierunekwlochy.pl (którą na marginesie gorąco polecam, zwłaszcza jeśli wybieracie się do Włoch), choć naturalnie na temat Francji; niestety poddałam się na szóstej stronie wyszukiwań (wiem, szybko; może przeoczyłam jakiś ciekawy wynik – jeśli tak, koniecznie dajcie znać w komentarzach). Nie śmiem nawet aspirować do utworzenia strony podobnej do wspomnianej wyżej, ale chciałabym choć w małej części wypełnić lukę w informacjach turystycznych o – na początek, Lyonie; potem – o regionie Rhone-Alpes (Rodan-Alpy); a jeśli czasu we Francji i pieniędzy na podróże wystarczy, to i o dalszych miejscach. Wierzę, że informacje, które tu umieszczę, przydadzą się Wam – turystom; może nawet zachęcą kogoś do przyjazdu?

PS Wszelka odpowiedzialność za błędne użycie francuskojęzycznych zwrotów spoczywa całkowicie na mnie. Proszę nie winić języka francuskiego.
PPS Nazwa bloga prawdopodobnie mówi coś wielbicielom CeZika (do których się zaliczam) lub niezmordowanym oglądaczom najpopularniejszych filmów na Youtube (do których zaliczam się mniej). Jeśli nie należysz do żadnej z tych grup, polecam:

This post is about why I started this blog - it's pretty much the same stuff that you can read in the section "Informations". The video below is one of my favourites funny videoclips by Polish artist CeZik, The Forfiter blues, which lyrics gave me inspiration for the name of my blog (I suppose it's not that funny for a person who doesn't speak Polish and doesn't know the movie that inspired CeZik himself; but still - it's a piece of nice work).

Enjoy!


Bien s'amuser!

2 comments:

  1. Witam
    Chętnie będę śledzić poczynania na tej stronie.
    Tak się składa że od stycznia mieszkam w Dijon..... Stolicy musztardy :-)

    ReplyDelete
  2. Toż to rzut beretem! Zapraszam serdecznie do czytania i wizyty w Lyon! :)

    ReplyDelete